6 zalet opakowań foliowych
Opakowania foliowe są jednymi z najczęściej spotykanych na rynku. Nic dziwnego — są tanie w produkcji, lekkie i uniwersalne, dzięki czemu sprawdzają się zarówno w kuchni jak i w składach budowlanych. Mimo wszystko mają także swoje wady; jeśli nie zostaną poddane recyklingowi, mogą zalegać na Ziemi przez setki lat. Czym dokładnie charakteryzują się opakowania foliowe? Czy ich zalety przeważają nad wadami? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Jakie są zalety opakowań foliowych?
Opakowania foliowe mają wiele zalet. Oto kilka z nich:
wytrzymałość: opakowania foliowe to gwarancja, że towar dojdzie do klienta w stanie nienaruszonym. Tyczy się to nie tylko ubrań, ale także żywności — wiele osób korzysta na co dzień z woreczków foliowych oferowanych przez sklepy i rzadko kiedy zdarza się, by żywność nie docierała do domu. Opakowania foliowe są dużo bardziej odporne na szkodliwe czynniki zewnętrzne niż karton, jako że można je zanurzyć w wodzie bez żadnego uszczerbku na towarze.
bezpieczeństwo: na powierzchni foli nie będzie się rozwijać pleśń, dzięki czemu żywność może być w niej przechowywana przez stosunkowo długi czas.
lekkość: opakowania foliowe są na tyle lekkie, że można ich używać do ważenia żywności. Nie wpływają one na cenę produktu.
zabezpieczenie: jak już zostało wspomniane, opakowanie foliowe to idealne zabezpieczenie przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Z powodzeniem może być używane jako papier prezentowy, gdyż ochroni ona przedmiot przed kurzem czy zabrudzeniami.
Przeczytaj również: 5 zalet zainwestowania w pióro z drewna naturalnego
plastyczność: opakowania foliowe mogą przyjąć każdy kształt, dzięki czemu mogą być używane do przenoszenia przedmiotów o nawet najbardziej nietypowych kształtach.
cena: tego typu opakowania są dużo tańsze w produkcji, niż ich papierowe odpowiedniki. Dodatkowo, jeśli trafią do odpowiedniego kontenera, mogą być ponownie przetworzone i wykorzystane.
Na rynku jest dostępnych wiele rodzajów opakowań, w tym m.in. szeroka oferta producenta opakowań foliowych Profil, dzięki której możliwe jest dopasowanie opakowania do oczekiwań konsumenta. Warto pamiętać też o tym, że takie opakowania są dobrym nośnikiem reklamowym. Można na nie nadrukować dowolne hasło reklamowe lub logo firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana