Jak przebiega likwidacja szkód w autoryzowanym salonie samochodowym?
Używanie samochodu wiąże się czasami z koniecznością naprawy uszkodzeń pojazdu. W takich przypadkach warto zwrócić się do autoryzowanego salonu samochodowego, gdzie profesjonaliści zajmą się likwidacją szkód i przywrócą naszemu autu pełną sprawność. W artykule przedstawiamy, jak przebiega proces likwidacji szkód w autoryzowanym salonie samochodowym, co warto wiedzieć na ten temat oraz jakie korzyści płyną z wyboru takiej opcji.
Proces zgłoszenia szkody i wyceny naprawy
Proces likwidacji szkód w autoryzowanym salonie samochodowym możemy prześledzić na przykładzie serwisów marki Volvo, które przywiązują dużą wagę to wysokich standardów obsługi klientów. Pierwszym etapem jest zgłoszenie uszkodzenia pojazdu. W tym celu należy udać się do salonu lub skontaktować telefonicznie bądź mailowo, opisując rodzaj i zakres uszkodzeń. Pracownicy salonu mogą poprosić o przesłanie zdjęć uszkodzonego pojazdu, aby lepiej ocenić sytuację. Następnie w umówionym terminie, kierowca odwiedza salon ze swoim samochodem, gdzie dokonywana jest dokładna wycena kosztów naprawy. Wycena obejmuje zarówno części zamienne, jak i koszt robocizny. Warto zaznaczyć, że w autoryzowanych salonach stosowane są oryginalne części, co wpływa na jakość naprawy oraz jej trwałość. W ramach likwidacji szkód komunikacyjnych właściciel pojazdu może również uzyskać pomoc w załatwieniu formalności z ubezpieczycielem.
Przeczytaj również: Jak krok po kroku przebiega budowy sauny?
Realizacja naprawy i kontrola jakości
Po zaakceptowaniu wyceny przez klienta, specjaliści z autoryzowanego salonu przystępują do realizacji naprawy. W zależności od rodzaju uszkodzeń może to obejmować wymianę części, naprawę elementów karoserii, lakierowanie czy też inne prace związane z przywróceniem pojazdu do stanu sprzed szkody. W trakcie całego procesu naprawy eksperci dbają o zachowanie najwyższych standardów jakości oraz precyzję wykonania. Dzięki temu klienci mogą być pewni, że ich samochód zostanie naprawiony w sposób profesjonalny i trwały. Po zakończeniu prac pojazd przechodzi kontrolę jakości, która ma na celu sprawdzenie poprawności wykonanych napraw oraz ich zgodności z obowiązującymi normami.
Przeczytaj również: Na czym polega chip tuning?
Odbiór samochodu i gwarancja na wykonane usługi
Gdy naprawa zostanie zakończona, a kontrola jakości potwierdzi jej prawidłowe wykonanie, klient zostaje poinformowany o możliwości odbioru samochodu. Warto dodać, że autoryzowane salony samochodowe, między innymi działający w regionie dolnośląskim autoryzowany dealer VOLVO CAR Salon Volvo Wrocław oferują gwarancję na wykonane usługi oraz zamontowane części. Długość okresu gwarancyjnego może się różnić w zależności od salonu i rodzaju naprawy, jednak zwykle wynosi co najmniej 12 miesięcy.
Przeczytaj również: Na czym polega spawanie metodą TIG i kiedy jest stosowane?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana