Artykuł sponsorowany

Jaką odpowiedzialność w transporcie busem ponosi przewoźnik?

Jaką odpowiedzialność w transporcie busem ponosi przewoźnik?

Przewóz towarów i osób to zadanie wymagające nie tylko wiedzy, ale także dobrego planowania logistycznego i kwalifikacji zawodowych. Każdy przewoźnik jest odpowiedzialny za transportowane mienie. Jego głównym zadaniem jest dostarczenie ładunku w stanie nienaruszonym z punktu A do punktu B. Dlatego też transport busem i innymi pojazdami powinien odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Rola przewoźnika w transporcie drogowym

Transport pełni ogromną rolę w logistycznym łańcuchu dostaw. Każdy przewoźnik powinien zatem ściśle współpracować z innymi podmiotami – magazynami, zakładami produkcyjnymi, sieciami handlowymi itp. Podobnie jest w przypadku przewozu osób busem. Firma transportowa musi zadbać o to, aby pojazdy docierały do miejsc docelowych na czas i zapewniały bezpieczny przewóz z punktu A do punktu B.

Każdy przewoźnik jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpiecznych i komfortowych warunków podróży swoim pasażerom. Musi także zadbać o ich bagaż – zarówno ten duży, jak i podręczny. Odpowiada on także za wszelkie opóźnienia, utratę mienia czy uszczerbek na zdrowiu swoich pasażerów. Oczywiście, tylko wtedy, gdy nieprzewidziane zdarzenia nastąpiły w wyniku jego zaniedbania.

Odpowiedzialność przewoźnika za pasażerów

Obecnie istnieje wiele dokumentów określających odpowiedzialność przewoźnika za szkody na osobie pasażera oraz za szkody w jego bagażu. Osoby przewożone busem czy innym pojazdem powinny mieć zapewnione bezpieczne i komfortowe warunki podróży. W chwili zakupu biletu, między stronami zostaje zawarta umowa, na podstawie której pasażer może dochodzić swoich praw w przypadku:

  • przedwczesnego odjazdu busa,

  • opóźnionego przyjazdu lub odwołania regularnie kursującego środka transportowego,

  • uszkodzenia mienia, w tym bagażu,

  • uszczerbku na zdrowiu.

Jak informują pracownicy firmy Sandrex, wszelkie reklamacje należy kierować wprost do przewoźnika. Jego obowiązkiem jest ustosunkowanie się do skargi w ciągu 14 dni od jej wpłynięcia. Reklamacja może zostać odrzucona bądź uwzględniona na podstawie obowiązujących przepisów oraz wewnętrznych regulaminów przewozowych.

Przewóz osób powinien być realizowany wyłącznie przystosowanymi do tego środkami transportu. Dzięki temu transport będzie komfortowy i bezpieczny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.