Artykuł sponsorowany

Jakie standardy powinna spełniać dobra sala konferencyjna?

Jakie standardy powinna spełniać dobra sala konferencyjna?

Organizacja konferencji, szkolenia czy eventów biznesowych to ogromne wyzwanie, a jedną z najważniejszych składowych powodzenia tego przedsięwzięcia jest wybór dobrej sali konferencyjnej. Jakie warunki powinna ona spełniać, by wydarzenie było dobrze wspominane przez organizatorów i uczestników? W tym artykule przedstawimy najważniejsze z nich.

Lokalizacja, przestronność, warunki na sali 

Pierwszym branym pod uwagę kryterium jest lokalizacja. W dużej mierze zależy ona od rodzaju eventu i tego, skąd przyjadą zaproszeni goście. W przypadku imprez ogólnopolskich, można wybrać lokal położony w atrakcyjnym turystycznie miejscu, np. nad morzem czy w górach. Dobrym pomysłem będzie także znalezienie sali konferencyjnej w centrum kraju, np. w Łowiczu leżącym zaledwie godzinę drogi od Warszawy i Łodzi. Jeśli natomiast konferencja ma charakter lokalny, lepiej poszukać lokalu położonego w danym regionie. W obu przypadkach ważny jest dobry dojazd oraz odpowiednio duży parking.

Przeczytaj również: Konferencja w Gdańsku - jak i gdzie ją zorganizować?

Sama sala musi być wystarczająco przestronna (standardowy przelicznik to ok. 1–2 m2 na osobę), dobrze oświetlona zarówno światłem naturalnym, jak i sztucznym, estetycznie urządzona i wyposażona w wygodne krzesła oraz stoliki. Liczy się także zaplecze – odpowiednia liczba toalet, szatnia, miejsce, w którym można zorganizować kącik kawowy, a w przypadku dłuższych eventów także znajdująca się w lokalu lub jego pobliżu restauracja serwująca smaczne posiłki. Nie bez znaczenia jest także otoczenie sali. Ogródek, taras czy sąsiedztwo parku to duże atuty, które pozwolą uczestnikom konferencji odpocząć i zrelaksować się w czasie przerw.

Przeczytaj również: Jakie standardy powinny spełniać stoły robocze przy stanowiskach monterskich?

Odpowiednie zaplecze techniczne sali na konferencje 

Ważną kwestią dotyczącą sali konferencyjnej jest efektywna klimatyzacja i możliwość dowolnego ustawienia stołów zgodnie z życzeniami organizatora. Jeśli szkolenie czy konferencja mają być połączone z bankietem lub imprezą integracyjną, warto wybrać lokal, który bez problemu zorganizuje te wydarzenia, zapewniając odpowiedni catering, obsługę i dodatkowe atrakcje dla uczestników – mówi nasz rozmówca z restauracji Szkiełka organizującej imprezy i konferencje w Łowiczu.

Kluczowe dla powodzenia konferencji jest także zaplecze techniczne, jakim dysponuje dany lokal. Poza odpowiednim nagłośnieniem i sprzętem audiowizualnym ważny jest dostęp do szybkiego internetu. Podczas konferencji przyda się ekran, projektor, rzutnik slajdów, flipchart i tym podobne. Warto zatem sprawdzić, jakim sprzętem dysponuje lokal, przed podjęciem decyzji o organizacji w nim szkolenia czy konferencji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.