Artykuł sponsorowany

Najważniejsze elementy zlecenia transportowego

Najważniejsze elementy zlecenia transportowego

Trudno sobie wyobrazić życie bez transportu, nie tylko tego umożliwiającego przemieszczanie się ludzi, ale także przewóz różnorodnych rzeczy. Zorganizowanie transportu wiąże się z szeregiem różnych operacji, także z umową pomiędzy przewoźnikiem a osobą zlecającą przewóz. Dlatego też warto wiedzieć, co powinno zawierać zlecenie transportowe.  

O czym warto pomyśleć, organizując przewóz towarów?

Mając towar do przewiezienia z jednego punktu do drugiego, ważne jest, by znaleźć odpowiedniego przewoźnika, który zadba o bezpieczeństwo ładunku i jego sprawne dostarczenie. Wybierając firmę transportową, taką jak np. Intrade z Legionowa, warto poszukać opinii, dowiedzieć się jak najwięcej. Tym bardziej, jeśli do przewiezienia są rzeczy drogie, kosmetyki, alkohol czy rośliny. Niektóre ładunki wymagają specjalnie przygotowanego transportu, np. odpowiedniej temperatury lub specjalnych uchwytów (w przypadku roślin). Dlatego też warto zwrócić się do sprawdzonego przewoźnika, który dysponuje odpowiednią flotą, a pracownicy mają doświadczenie. Przed przystąpieniem do współpracy dobrze jest też przygotować tzw. zlecenie transportowe, które jest podstawowym dokumentem zawierającym informacje o szczegółach i warunkach danego transportu. Dzięki temu przewoźnik realizujący transport będzie dokładnie wiedział, czego oczekuje od niego zleceniodawca.

Przeczytaj również: Czym charakteryzują się pojazdy do transportu materiałów budowlanych?

Co powinno zawierać zlecenie transportowe?  

Minimum, które musi się znaleźć w zleceniu transportowym to:

  • rodzaj ładunku,

  • miejsce i daty załadunku i rozładunku,

  • kwota frachtu,

  • termin płatności.

Można wyjaśnić, że kwota frachtu oznacza sumę, jaką przewoźnik otrzyma za wykonaną usługę, za transport samochodowy ładunków różnego rodzaju. Należy jeszcze wspomnieć, że określenie "fracht" odnosi się także do samego przewożonego ładunku. Wracając do zlecenia transportowego, warto pamiętać, że od strony prawnej nie ma wymogu jego sporządzania w postaci dokumentu. W praktyce jednak warto w jakiś sposób je przygotować. Nie musi to być umowa, wystarczy np. wiadomość mailowa i potwierdzenie zaakceptowania jej treści. Oczywiście przed akceptacją danego zlecenia warto dokładnie przeczytać całą treść, żeby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji. Dzięki temu jasno jest podkreślone, czego oczekuje zleceniodawca i na co godzi się zleceniobiorca.

Przeczytaj również: Czym są usługi transportowe?

Przeczytaj również: Jak prawidłowo księgować usługi transportowe?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.