Artykuł sponsorowany

Reklama zewnętrzna kiedyś a dziś - co zmieniło się na przestrzeni lat?

Reklama zewnętrzna kiedyś a dziś - co zmieniło się na przestrzeni lat?

Reklama na przestrzeni wieków przeszła wiele zmian, ale jest kilka cech charakterystycznych dla reklamy, które występowały niemal w każdej epoce. Reklama ma być zachętą do skorzystania z usług promowanej firmy, dlatego zawsze dążono do tego, aby skutecznie przyciągała uwagę. Sposoby były różne, ale cel był ten sam – nakłonić klienta do zakupów.

Początki reklamy zewnętrznej

Wiele środków masowego przekazu, jakie znamy do dziś, powstało już w XIX wieku. Wówczas zaczęto stosować plakaty, ulotki, afisze, szyldy, a także kąciki reklamowe w prasie i książkach adresowych. Tak naprawdę ilość i różnorodność środków reklamowych była ogromna i wiele znanych wówczas technik przetrwało próbę czasu, choć w mocno zmienionej formie. Kiedyś zaproszenia na otwarcie sklepu wysłano pocztą tradycyjną – obecnie coraz częściej stosuje się kampanie mailowe i SMS-owe, ale nie zmienia to faktu, że jest to technika stosowana od stuleci. Początki reklamy to głównie atrakcyjne grafiki – wykonywano ciekawe rysunki i ograniczano treść. Reklama miała dotrzeć bowiem także do odbiorców niepiśmiennych.

Stara reklama w nowej formie

W reklamie zewnętrznej dominowały banery i plakaty zdobiące witryny sklepów i zachęcające do skorzystania z usług. Lokale handlowe, usługowe i gastronomiczne poprzez aranżacje witryny starały się zwrócić uwagę przechodniów na swoje usługi. Dokładnie te same triki reklamowe stosuje się do dziś. Współczesne witryny reklamowe to nadruki na folii samoprzylepnej drukowane w pełnej palecie kolorystycznej. Możliwe jest wydrukowanie skomplikowanych kształtów i wielokolorowych obrazów. Witryna w formie naklejki nie ogranicza widoczności na zewnątrz.

Nowe możliwości współczesnej reklamy

Przestrzenie współczesnych miast zdominowane zostały przez reklamy wielkoformatowe. Firma reklamowa Patrz z Iławy wykonuje nadruki na folii i papierze z zastosowaniem farb najwyższej klasy, odpornych na destrukcyjny wpływ czynników atmosferycznych — jest to podstawowa rzecz, która odróżnia reklamę współczesną od dawnej. Dzięki wynalezieniu nowych technik druku i rozwojowi technologii reklama może być eksponowana na zewnątrz i nie niszczy się po pierwszym deszczu. Tablice reklamowe powstają na płytach z tworzyw sztucznych i blachy, co także jest wynalazkiem nowożytnej reklamy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.